Un site poate pierde până la 79% din click-uri din cauza A.I. Overviews. Google este acuzat că își favorizează propriile servicii

Inteligența Artificială înlocuiește oamenii cu … ajutorul oamenilor. De data asta victimele sunt site-urile de știri care nu mai au loc de A.I. Din cauza A.I.-ului Overviews, funcția Google-ului, un site poate pierde până la 79% din click-uri, pentru că utilizatorii primesc deja informațiile din rezumatul A.I. afișat de Google și nu mai accesează sursa originală – arată un studiu Authoritas. Un alt studiu, realizat de Pew Research Center în America, pe 69.000 de căutări pe Google, a arătat că utilizatorii dau click pe un link aflat sub un rezumat A.I. doar o dată la 100 de căutări.

Publicațiile media se plâng că Google refuză să ofere date clare despre impactul real al A.I.-ului. MailOnline a raportat în luna mai o scădere a ratei click-urilor de 56% pe desktop și 48% pe mobil pe paginile unde există A.I. Google respinge acuzațiile. Spune că studiile au folosit metodologii greșite și seturi de căutări neprezentative. Reprezentanții companiei spun că AI-ul oferă noi oportunități pentru descoperirea site-urilor.

Brandul Guess a lansat o campanie publicitară în ediția din luna august a revistei Vogue, folosind un model generat de inteligența artificială. Reclama ocupă două pagini și prezintă o femeie blondă în două ținute. Campania a stârnit critici. Imaginile perfect retușate promovează standarde imposibil de atins – spun criticii, care se plâng și de pericolul A.I.-ului în lumea modei. Modelele, hairstylistii, makeup artistii, fotografii riscă să își piardă joburile. Unii cititori și-au anulat abonamentele la Vogue ca reacție la această campanie generată cu A.I.

Exit mobile version