- Angela Duckworth: A.I. poate educa, nu doar rezolva teme.
- Mark Cuban: Problema e la școli, nu la copiii care folosesc A.I.
- Un studiu arată că elevii scriu mai bine după ce folosesc A.I.
Poate A.I.-ul să fie un super-profesor pentru copilul tău? Psihologul Angela Duckworth crede că da, dar numai dacă este folosit corect, și nu pentru copiat. Cu ajutorul inteligenței artificiale, copiii ar putea fi mult mai deștepți, dar care sunt riscurile?
Advertisment
Cum poate A.I.-ul să-i ajute pe elevi să devină mai deștepți?
Angela Duckworth, profesoară la Universitatea din Pennsylvania, spune că inteligența artificială poate deveni un antrenor educațional. Într-un discurs ținut pe 17 mai la ceremonia de absolvire a Graduate School of Education, Duckworth a povestit cum ChatGPT a ajutat-o să înțeleagă procedura Benjamini-Hochberg, un concept statistic complicat. A primit o explicație clară, exemple și greșeli frecvente. A pus întrebări de follow-up și a primit demonstrații. În doar 10 minute, înțelegerea ei a crescut considerabil. „AI-ul nu e doar o cârjă, ci și un coach”, a spus Duckworth. Ea îi încurajează pe părinți și profesori să-i învețe pe copii cum să pună întrebări bune și să verifice răspunsurile A.I.-ului.
Care este prima greșeala pe care o fac copiii cu Inteligența Artificială?
Să copieze răspunsuri din ChatGPT fără să gândească. Asta, spune Duckworth, îi face mai puțin pregătiți pe termen lung. Psihologul subliniază că învățarea pasivă dăunează. În schimb, AI poate deveni un profesor prin exemplu. Un studiu condus de un doctorand al lui Duckworth a comparat două grupuri care au scris scrisori de intenție. Grupul care a folosit chatboți a scris mai bine ulterior, fără ajutor. Studiul a fost publicat în ianuarie, dar nu este încă peer-reviewed. Duckworth a observat că ChatGPT scurtează fraze lungi, elimină repetițiile și reorganizează ideile. Toate acestea contribuie la un stil mai clar și logic.
Ce spun alți experți despre educație și A.I.?
Mark Cuban crede că școlile nu s-au adaptat vremurilor. Într-un interviu publicat de New York Magazine, el a spus că problema nu este că elevii folosesc Inteligența Artificială, ci că nu sunt învățați să-l folosească eficient. „E o abilitate să știi ce să întrebi A.I.-ului”, a spus Cuban. Și Kathy Kristof, fondatoarea SideHusl.com, avertizează că A.I. face greșeli. Ea recomandă folosirea A.I.-ului pentru schițe sau ciorne, nu pentru produsul final. „A.I.-ul încă greșește sau folosește informații vechi”, a spus Kristof într-un interviu din februarie pentru CNBC Make It. Dar cu supraveghere umană, poate deveni un partener de nădejde în procesul de învățare.
Partenerii noștri