Platformele de streaming folosesc A.I. ca să-ți personalizeze playlisturile. Algoritmii ne fac să nu mai descoperim muzică nouă

Să cânte muzica, dar doar aia pe care o știm! Deși avem tot mai multe piese și albume la doar un click distanță, ascultăm un repertoriu tot mai îngust.

Asta pentru că în loc să ne ajute să descoperim artiști și genuri muzicale noi, platformele de streaming merg la sigur și ne livrează strict piesele favorite, ca să ne facă să ascultăm cât mai mult fără să punem pauză. „Singurul nostru competitor este liniștea!”, spune șeful Spotify, Daniel Ek. Motiv pentru care algoritmii ne țin la o dietă strictă – preferă să-ți bage pe gât muzică care nu deranjează.

Din păcate și artiștii au înțeles cum funcționează algoritmii și s-au conformat – livrează muzică tot mai plăcută și ușor de ignorat, ca să o poți asculta pe fundal în activitățile tale de zi cu zi.

Oricum, nu mai facem diferența între o piesă făcută cu A.I. și una compusă și cântată de oameni. E concluzia unui studiu IPSOS făcut pe 9.000 de oameni din 8 țări. Aceștia au fost puși să asculte două piese generate cu Inteligența Artificială și una făcută de om. N-au reușit să facă diferența.

Jumătate dintre ei s-au simțit furioși că nu au putut face asta. 51% dintre respondenți sunt convinși că tehnologia duce la mai multă muzică proastă pe platformele de streaming, iar două treimi consideră că va provoca o pierdere a creativității. 80% spun că vor ca muzica realizată integral de A.I. să fie clar etichetată.

Exit mobile version