Noi metode de urmărire online: fingerprinting-ul expune utilizatorii. Goga: „Există și soluții, nu foarte avansate sau complexe”

Tehnologiile de urmărire online evoluează rapid, iar utilizatorii sunt tot mai expuși. Fingerprinting-ul, o metodă avansată de identificare digitală, permite companiilor să creeze un profil unic al fiecărui dispozitiv fără consimțământ explicit. Această tehnică ridică probleme de confidențialitate și transformă modul în care este livrată publicitatea digitală.

Ce este fingerprinting-ul?

Fingerprinting-ul digital colectează informații despre setările browserului, caracteristicile hardware și modul de utilizare al unui dispozitiv pentru a-l identifica unic, fără a folosi cookie-uri. Această metodă face dificilă blocarea urmăririi, chiar și atunci când utilizatorii folosesc moduri incognito sau navigatoare cu protecție avansată.

Google schimbă regulile jocului

După ce în 2019 a promis eliminarea treptată a cookie-urilor, Google a revenit asupra deciziei și permite acum identificarea utilizatorilor fără acord explicit. Această schimbare avantajează în special companiile care vând publicitate online, oferindu-le acces la date detaliate despre comportamentul utilizatorilor, indiferent de dispozitivul folosit.

Industria de publicitate vs. confidențialitatea online

Tehnologiile de urmărire devin tot mai sofisticate, iar utilizatorii au din ce în ce mai puține opțiuni pentru a-și proteja datele. Publicitatea digitală este direcționată tot mai agresiv. Fingerprinting-ul este doar una dintre metodele prin care companiile obțin date valoroase despre comportamentul utilizatorilor.

Într-o lume conectată, confidențialitatea devine un lux. Utilizatorii trebuie să fie conștienți de riscuri și să ia măsuri pentru a-și proteja identitatea digitală.

Exit mobile version