- Financial Times: Compania SpaceX, pe punctul de a trimite astronauţi pe orbită
- Eventualul succes al misiunii de transportare a astronauţilor pe orbita Terrei va deschide sectorul spaţial companiilor private
- Specialist: „Este vorba de primul sistem spaţial construit în totalitate în mediul comercial şi antreprenorial”
Eventualul succes al lansării unei rachete a companiei SpaceX, deţinută de Elon Musk, într-o misiune de transportare a astronauţilor pe orbita Terrei va deschide sectorul spaţial companiilor private, comentează cotidianul Financial Times.
Advertisment
Dacă firma SpaceX, a lui Elon Musk, va reuşi să transporte doi astronauţi pe orbită pentru prima dată, va fi un succes al întregii industrii spaţiale private.
Primul test cu echipaj uman la bord al capsulei Crew Dragon, în care vor fi doi astronauţi NASA, este programat la Centrul spaţial Kennedy, în Florida. Capsula va fi lansată cu o rachetă de tip Falcon 9 a companiei SpaceX.
Dacă lansarea spre Staţia Spaţială Internaţională va avea succes, NASA ar urma să cumpere patru locuri în următorul zbor, programat peste câteva luni, fiind prima dată când astronauţii vor deveni pasageri într-un vehicul spaţial comercial.
Lansarea de acum reprezintă momentul în care sectorul privat începe să transporte oameni în spaţiu în mod „fiabil şi ieftin”, apreciază Peter Diamandis, fondatorul X Prize, proiectul prin care a avut loc primul zbor privat până la limita spaţiului cosmic acum 16 ani.
„Este vorba de primul sistem spaţial construit în totalitate în mediul comercial şi antreprenorial. Ceea ce face Elon Musk este extraordinar, depăşind industriile subvenţionate de stat din SUA, Rusia şi China”, subliniază Peter Diamandis.
Multe dintre tehnologiile utilizate de SpaceX au fost construite prin programele spaţiale guvernamentale în ultimii 60 de ani, compania fiind pe „umerii unor giganţi”, subliniază Greg Autry, fost ofiţer de legătură al Casei Albe la NASA.
După suspendarea zborurilor navetelor spaţiale în 2011, Statele Unite au fost nevoite să apeleze la Rusia pentru a transporta astronauţi pe Staţia Spaţială Internaţională, iar costurile au crescut mult.
Dennis Tito, primul turist spaţial, a plătit 20 de milioane de dolari în 2001 pentru a ajunge la Staţia Spaţială Internaţională cu o rachetă rusească. Acum, preţul a ajuns la 90 de milioane de dolari.
O piaţă comercială competitivă ar putea readuce preţul sub 50 de milioane de dolari, apreciază Greg Autry.
- Spitalul Județean Brașov are un robot de resuscitare. LUCAS 3 face compresii toracice automate
- Meta a lansat o nouă gamă de ochelari, bazată pe tehnologia A.I. și creată în parteneriat cu brandurile Ray-Ban și Oakley
- STUDIU. Consumul de alcool și sexul cresc atracția pentru țânțari. Festivalierii din Olanda au devenit „cobai” pentru experiment
- Fiverr taie 250 de joburi ca să devină „AI-first”. Startup vibe, dar cu prețul angajaților
- ChatGPT pregătește „modul pentru minori”. Verificare de vârstă și filtre mai stricte după un caz tragic
Partenerii noștri