- Părinții acuză chatboții că le strică copiilor sărbătorile.
- AI-ul le spune copiilor că nu există Moș Crăciun.
- Google susține că este o companie care crede în Moș Crăciun.
- Google are un tracker care urmărește anual sania lui Moș Crăciun.
- Părinții încearcă să-și convingă copiii că chatboții nu spun adevărul.
Copilaș, dacă nu lași chat-ul, nu mai vine moșul! După ce că ne lasă fără job-uri, AI-ul ne lasă și fără Moș Crăciun. Părinții se plâng că chatboții le strică sărbătorile… copiii au aflat de la ChatGPT sau Gemini că Moș Crăciun nu există.
N-ai Crăciun!
Întrebat de un copil de 11 ani ce buget pentru cadouri are Moșul, AI-ul de la Google a răspuns că nu are niciun ban, pentru că este un personaj fictiv. Părinții acuză, companiile se scuză.
Google spune că este o companie care crede în Moș Crăciun și o demonstrează prin tracker-ul prin care urmărește sania Moșului, funcție integrată pe site la fiecare final de an. Nu convinge pe nimeni, așa că tot părinților le revine sarcina de a repara ce a stricat AI-ul.
În casele în care fenomenul a apărut deja, părinții încearcă să repare situația cu orice mijloc. Unii spun că Moșul există, că AI-ul greșește. Alții spun că Moșul există doar pentru cei care cred în el. Alții transformă discuția și pun accent pe spiritul Crăciunului, generozitate și familie. În multe cazuri, copiii mai acceptă explicația, dar părinții rămân frustrați și se întreabă cât timp vor mai reuși să păstreze tradiția într-o lume în care, vrei… nu vrei… AI răspunde la orice întrebare.
