• Pentru a fi eficientă, Inteligența Artificială trebuie să înțeleagă „filosofia” companiei.
  • Studiul făcut de doi profesori de la MIT arata că A.I. are nevoie de valori și principii etice.
  • Un A.I. educat cu reguli morale poate gestiona singur situații neprevăzute.

Un studiu făcut de doi profesori de la MIT arată că e mai important să antrenezi Inteligența Artificială cu filosofia unei companii decât cu seturi de date. Cei doi profesori spun că doar așa un chatbot poate ajunge să ofere fix serviciile pe care și le dorește o companie.

Cum poți antrena un chatbot cu „filosofie”?

Programatorii ar trebui să instruiască Inteligența Artificială cu filosofia unei companii în ceea ce privește relațiile cu clienții și cu orice fel de partener, la pachet cu reguli de etică. Un chatbot antrenat în felul acesta va ajunge să mențină și să construiască relații noi cu furnizorii de produse sau să refacă stocurile unei companii luând în calcul și satisfacția clienților.

Pare o filosofie destul de „basic”, sau are și perspective?

Același chatbot va putea să facă și campanii de marketing pe termen lung, mai complexe, care nu au ca scop final doar să aducă un număr mare de click-uri pe un site. Cercetătorii de la MIT promit că ultimul pas e acela în care Inteligența Artificială va ajunge să ia singură decizii, chiar și în cazul problemelor cu care nu s-a mai întâlnit. Este până la urma o problemă filosofică și pentru noi – câtă autonomie de decizie vrem să lăsăm Inteligenței Artificiale și ce măsuri de securitate ne luăm.

Recomandări

VIAȚĂ VEȘNICĂ ÎN CLOUD
YOUTUBE ELIMINĂ DEEPFAKE LA CERERE
ȘTIINȚA PRINDE ARIPI