Europenii încep să spună „da” mașinilor făcute în China. Peste 43.000 de mașini chinezești au fost vândute în luna august europenilor

Europenii încep să spună „DA” mașinilor făcute în China. În luna august, brand-uri chinezești precum BYD, MG sau Cherry, au depășit vânzările Renault și Audi. Care este motivul? Mașinile electrice chinezești au autonomie mare și sunt livrate mai rapid.

Chinezii au mizat foarte mult pe hibride de tip plug-in. Din acest motiv apare această creștere. Pentru că, dacă ar fi intrat pe piață doar cu modele 100% electrice, prețurile ar fi fost semnificativ mai mari, din cauza taxelor vamale.

În plus, mărcile chinezești au cunoscut, în ultimul an – mai exact, în ultimele 9 luni – o expansiune puternică.

Acestea sunt cifrele legate de înmatriculări. Iar toți dealerii, inclusiv cei noi, au înmatriculat mașini, inclusiv pentru test drive sau demonstrații. Așadar, s-ar putea ca aceste cifre să nu reflecte vânzări reale către clienți, ci doar înmatriculări făcute de rețelele de dealeri, în special în cazul brandurilor chinezești, pentru ca potențialii clienți să aibă ce testa.

Cumpără europenii din ce în ce mai multe mașini chinezești?

Europenii au pariat foarte mult pe mașinile electrice, într-un context în care energia este scumpă, iar rețeaua de stații de încărcare nu este suficient de extinsă.

E adevărat, ne uităm cu toții la rețeaua de stații de mare putere, însă clientul final este interesat de încărcarea de acasă, pentru că este cea mai ieftină.

În România, încărcarea acasă și instalarea unei stații nu sunt neapărat costisitoare, dar în vestul Europei, acest proces este mult mai complicat și mai scump.

Exit mobile version