- Profesioniștii în comunicare au dificultăți din cauza AI.
- Peste 50% din postările lungi de pe Linkedin sunt scrise cu AI.
- Profesioniști au început să-și altereze stilul ca să nu fie cofundați.
Mai bine este dușmanul binelui, mai ales în era inteligenței artificiale! A apărut mai nou „sindromul imBOTstorului”. Pe Linkedin a apărut dilema – cum să scrii astfel încât să nu pară că ești bot? Povestea a plecat de la Olwyn Patterson, specialistă în networking – a încercat să recruteze o persoană pentru o colaborare. Trimite mesaj scurt, clar și politicos. Răspunsul primit? „Impresionant mesaj generat cu AI”.
Olwyn a dezvăluit online conversația – postarea a devenit imediat virală. Alți profesioniști în comunicare spun că au pățit același lucru. Nu este de mirare – peste 50% din textele lungi de pe Linkedin sunt scrise cu ajutorul inteligenței artificiale. Astfel, prioritățile când scrii un mesaj s-au schimbat – principala, acum, este să nu semene cu stilul AI-ului. Dacă treci prin asta, suferi de „sindromul imBOTstorului”.
Ca să nu sune a AI, oamenii se auto-sabotează! Unii profesioniști ajung să-și degradeze intenționat stilul – recurg la greșeli sau limbaj colocvial. În schimb evită stilul corporate, standardizat, rafinat în ani de prezentări și traininguri – acesta e reciclat de AI și devine vinovat prin asociere. Cheril Clarke, expert în comunicare, dezvăluie ce trebuie evitat – listarea în trei capitole, formulări prea „șlefuite” sau propozițiile simetrice. Cu alte cuvinte: perfecțiunea în comunicare devine, paradoxal, motiv de suspiciune.