- Antreprenorii caută să utilizeze A.I. pentru a ajuta la publicarea cărților.
- Găsești aplicații de tip Tinder pentru a selecta cărți pe gustul tău.
- TaleMe se adresează copiilor care își pot crea un univers personalizat.
La târgul VivaTech de la Paris, antreprenorii caută să utilizeze inteligența artificială pentru a ajuta la publicarea cărților. De la aplicații care seamănă cu un „Tinder pentru cărți”, la trailere literare și povești personalizate, aceste startup-uri speră că inteligența artificială îi poate ajuta pe cititori să își aleagă cărțile.
A reușit Inteligența Artificială să se impună în lumea cărților?
Amazon, unde oricine își poate publica singur o carte și sute de cărți generate de A.I. apar în fiecare zi fără ca adevăratul autor să fie identificat, a limitat publicarea la trei cărți pe zi de persoană.
Însă pe culoarele târgului parizian, mai multe startup-uri cred în alianța dintre A.I. și literatură, precum aplicațiile Booklink și TaleMe. Aplicația Booklink este ca un „Tinder pentru cărți”
Aplicația folosește aceleași coduri ca și aplicația de dating Tinder, cu o glisare la stânga pentru a respinge și o glisare la dreapta pentru a aprecia.
„Utilizatorul își introduce preferințele literare, indicând temele și tipurile de cărți preferate”. Inteligenta artificială face parte din algoritmul aplicației și sugerează cărți care pot fi glisate spre stânga pentru a fi respinse sau spre dreapta pentru a fi adăugate în bibliotecă. Cu cât un utilizator folosește mai mult aplicația, cu atât mai puternică devine potrivirea.
Editurile oferă „book trailere”, adică trailere de carte, difuzate în aplicație și pe rețelele de socializare.
Cum sunt atrași copiii spre această lume a literaturii cu A.I.?
Aplicația TaleMe oferă „peste 100 de povești personalizate pentru copii” și le permite să aleagă unul dintre cele 50 de personaje, precum și un univers și o temă pentru a „crea o poveste personalizată”.
Deși poveștile pot fi acum citite în aplicație, ascultate în format audio sau tipărite, antreprenorul plănuiește să facă din aceasta o „lansare de carte”, în care povestea va fi „personalizată înainte de expedierea cărții tipărite”.