- Peste jumătate dintre tinerii de la noi au competențe digitale slabe.
- Doar 12% dintre tineri folosesc internetul ca să își caute un loc de muncă.
- România e singura țară din UE fără vreo strategie națională de alfabetizare media.
Tinerii români cred că pot recunoaște dezinformarea online. În realitate, suntem pe ultimul loc în UE la competențe digitale. Mai grav, nu avem o strategie națională pentru educația media sau siguranța online. Doar 12% folosesc internetul pentru a căuta un loc de muncă și suntem singura țară din UE fără vreo strategie națională de alfabetizare media. Andrei Șerbănoiu, expert social media, spune că nu e suficient să ne simțim „buni la internet”. Dezinformarea e tot mai rafinată și avem nevoie de o formă de educație digitală adaptată vremurilor.
De ce nu avem o educație digitală eficientă în România?
Andrei Șerbănoiu, expert social media: „Deși sectorul vorbește de mulți ani despre proiecte ca România Educată sau proiecte gen Smart Edu, ele nu s-au concretizat, într-adevăr. România încă nu are o strategie coerentă care să-i învețe pe tineri și pe restul oamenilor, că să fie pregătiți pentru lumea digitală. Educație avem în teorie, dar, în practică, nici elevii, nici profesorii nu sunt pregătiți. Dacă ne uităm la date, doar 28% dintre oamenii din România au competențe digitale de bază, scorurile la teste internaționale legate de tehnologie sunt scăzute și datele vorbesc. Faptul că noi avem impresia că putem detecta dezinformările în spațiu online are legătură, de fapt, cu supraestimarea abilităților noastre”.