- Jocul urmărește un curier sedus și abandonat de o vedetă online.
- Căsătoriile în China au scăzut cu 21% în ultimul an.
- Sloganul „Cine a ucis dragostea?” a inflamat rețelele sociale.
Iubirea s-a transformat într-un joc video, în China. „Revenge on Gold Diggers” a devenit cel mai controversat fenomen online, din cauza tematicii sale misogine. Jocul a fost lansat în iunie și a urcat rapid pe platforma Steam din China. Acum, protestele ajung și la urechea guvernului de la Beijing.
Jocul urmărește un curier sedus și abandonat de o vedetă online. Ea îi golește economiile și dispare, iar el, devastat, se reinventează ca om de afaceri. Revenit, caută răzbunare pe femeile ca ea. Jucătorii devin „vânători de fraude emoționale”, testând relații romantice și protejându-și banii și inima. Lansat în iunie, jocul a devenit rapid viral pe Steam China. Sloganul „Cine a ucis dragostea?” a inflamat rețelele sociale.
Ce reacții a stârnit acest joc în China?
Tinerii bărbați spun că se regăsesc în povestea protagonistului. Ei se plâng că sunt tratați ca „portofele ambulante” în relații. Criticii acuză jocul de misoginie și de alimentarea urii între sexe. Căsătoriile în China au scăzut cu 21% anul trecut, iar natalitatea e tot mai mică. Huang, producător video din Beijing, numește jocul „un produs oportunist și ieftin”. Xi, 23 de ani, șomer în Chongqing, spune că urăște femeile, dar încă speră la dragoste.
Studioul Qianfang a schimbat titlul chinezesc în „Simulator de anti-fraudă emoțională”. Totuși, titlul în engleză rămâne neschimbat. Dezvoltatorii au transmis scuze după ce jucători furioși au anulat achizițiile. Beijing Youth Daily a publicat o recenzie favorabilă, spunând că jocul educă tinerii despre escrocheriile online. Mulți îl văd ca terapie într-o societate cu presiuni economice și sociale crescute.