- Aplicația Invitin transformă nunțile franceze în evenimente deschise contra bilet.
- Jennifer și Paulo au vândut 5 locuri necunoscuților la nunta lor într-un castel de lângă Paris.
- Invitin promite o experiență socială nouă: nuntă cu străini selectați de pe profiluri.
- Fondatoarea a fost inspirată de întrebarea fiicei: „De ce nu suntem și noi invitați?”
- Invitin e deja testată în Japonia și amintește de modelul indian Join My Wedding.
Vinzi locul la masa mirilor și schimbi felul în care cunoști lumea – la nuntă. Startup-ul parizian Invitin permite străinilor să cumpere un loc la nunți, pentru a trăi experiența ca „oaspeți de fundal”. Practic schimbi codul nunții: din eveniment privat, o transformi în experiență comercială.
Advertisment
Cine s-a gândit să își vândă locuri la propria nuntă?
Pentru prima dată în Franța, aplicația Invitin transformă nunțile în experiență socială accesibilă pe bază de bilet. Jennifer, actriță de 48 de ani din Paris, vorbește deschis pentru The Guardian: „M-a intrigat să am oameni pe care nu-i cunosc la nunta mea, dar am zis… de ce nu? Dacă putem vedea profilurile pe aplicație și selecta, poate fi ceva original”.
Împreună cu soțul său, Paulo, Jennifer a decis să ofere 5 locuri unor plătitori necunoscuți, printre cei 80 de prieteni și 15 copii deja invitați la un castel aflat la o oră de Paris: „Pentru noi e și o experiență socială, nu doar despre bani, deși orice ajutor contează pentru costuri”. Nu lipsesc regulile. Aplicația te obligă să respecți dress code-ul („chic și elegant”).
Dar și să nu publici poze fără acord și să te comporți ca orice invitat civilizat. Fondatoarea Invitin, Katia Lekarski, spune că ideea i-a venit după ce, privind oaspeții de la o nuntă organizată în casa ei, fetița ei de 5 ani a întrebat: „De ce nu suntem invitați și noi la nuntă?” „Avem atâtea aplicații care-ți permit să ieși cu necunoscuți la cină sau la tururi turistice – de ce nuntă nu ar putea deveni și ea experiență deschisă?”
Dincolo de Franța, start-up-ul e deja testat și în Japonia, iar modelul este inspirat și de practica curentă din India, unde Join My Wedding conectează turiști cu miresele și mirii locali.
Ce mai rămâne din experiența de familie, evenimentul „cu cei dragi”?
Rămâne desigur discuția despre intimitate: poate o nuntă să rămână autentică dacă împarți ringul cu „actori sociali” plătiți? Pentru Jennifer, răspunsul e nuanțat: „O nuntă are deja propriul ei ecosistem. Noi nu suntem obligați să vorbim cu toți invitații, iar cei noi trebuie să intre firesc în peisaj. Și apoi, într-o lume globalizată, ce pierdem dacă ieșim puțin din cutie?”.
Experimentul Invitin ar putea să pară un pariu social periculos sau, dimpotrivă, începutul unei culturi a ospitalității radical extinse—o nuntă deschisă lumii, în care, așa cum spune Laurène, „vă duceți ca străini și plecați, poate, cu prieteni pe viață”.
Partenerii noștri