- Dion permite utilizatorilor să inițieze conversații și să trimită vouchere pentru băuturi prietenilor sau colegilor.
- Aplicația, creată de Revekka Palaiologou și Miltos Kambourides, permite atât interacțiuni cu persoane cunoscute, cât și să cunoști oameni.
- Dion are deja 2.000 de membri și este disponibilă pe bază de invitație.
Imaginează-ți că te grăbești să te întâlnești cu niște prieteni la cină când metroul se oprește brusc. În loc să intri în panică pentru întârziere, trimiți băuturi prin intermediul unei aplicații, împreună cu mesajul: „Omg, îmi pare atât de rău. Vin curând! Prima rundă e din partea mea!”
Aceasta este una dintre numeroasele utilizări ale Dion, o aplicație de socializare lansată inițial la sfârșitul anului 2024 și care câștigă teren în New York, Miami și Dubai, potrivit Bustle.
Co-fondată de inginerul de software Revekka Palaiologou și expertul în ospitalitate Miltos Kambourides, aceasta îți permite să inițiezi o conversație, apoi să trimiți vouchere prietenilor, persoanelor dragi și colegilor, care pot fi utilizate la barurile participante. Imaginează-te sărbătorind o promovare datorită surorii tale din cealaltă parte a țării sau invitând pe cineva din industria ta la o cafea.
Aplicația poate fi folosită pentru a cunoaște oameni noi – romantic, platonic și profesional – precum și cu persoane pe care le cunoști deja. Ea spune că 60% dintre utilizatori sunt femei, care trimit în principal băuturi prietenilor lor. Dacă nu ești deja conectat cu un alt utilizator, acesta poate accepta sau refuza solicitarea ta de mesaj. Când ajungi la un restaurant sau bar, poți să te înregistrezi și să vezi dacă mai sunt și alți membri Dion acolo.
Palaiologou, o greacă originară din New York, a venit cu ideea în 2020, când nu a putut zbura la Londra pentru cina de ziua unui prieten. În încercarea de a trimite o mică surpriză, a sunat la restaurant, a împărtășit informațiile cardului ei și a cerut să i se livreze o sticlă de sake la masă. Nu a ajuns niciodată.
S-a gândit că trebuie să existe o modalitate mai bună de a trimite băuturi – ceva ce consideră un semn universal de conexiune și căldură – și a venit cu ideea de Dion, numit după Dionysos, zeul grec al vinului și al petrecerii. „Ne-am dorit ceva îndrăzneț, atemporal și profund conectat la rădăcinile noastre”, spune ea.
În prezent, 70 de locații acceptă Dion. Aceștia intenționează să adauge în curând puncte de atracție și în alte orașe, inclusiv Las Vegas și Los Angeles. Aplicația este gratuită și se acceptă doar pe bază de invitație, cu 2.000 de membri, peste 5.500 de băuturi trimise și o listă de așteptare de 15.000 de persoane.