- „Barinrots” au devenit eroii generațiilor „Z” și „Alfa”.
- Aceste personaje absurde generate de A.I. generează miliarde de vizualizări.
- Cuvântul „Brainrot” se referă la efectul dăunător al derulării compulsive a postărilor.
- Noxa, un creator de conținut cu vârsta sub 20 de ani, are 10 miliarde de vizualizări.
Un fenomen global face valuri pe TikTok, alimentat de entuziasmul celor mai tinere generații. Personaje stridente și adesea absurde, numite „Brainrots”, au devenit eroii videoclipurilor vizionate de miliarde de ori în toată lumea. Toate sunt create cu ajutorul inteligenței artificiale.
Advertisment
Cum au arată și cum au apărut aceste personaje?
Un rechin care se plimbă în adidași supradimensionați, o gorilă cu corpul unei banane decojite și o „balerina cappuccina” cu o ceașcă de latte în loc de cap se numără printre aceste vedete virale ciudate.
„Brainrots” se referă defapt la efectul foarte real și dăunător al derulării compulsive a postărilor de pe rețelele sociale. Avalanșa de videoclipuri realizate de tineri din întreaga lume folosind inteligența artificială generativă a început să crească pe TikTok din ianuarie, alimentată de entuziasmul Generațiilor Z și Alpha.
Succesul trupei italiene Brainrots s-a răspândit în întreaga lume, din Coreea de Sud până în Spania și Kenya. Zeci de astfel de creaturi au devenit meme-uri, inspirând un flux de conținut nou, cum ar fi „Brainrot Rap”, care a fost vizionat de 123 de milioane de ori pe YouTube.
Un videoclip de pe YouTube care arată cum se desenează un Brainrot italian, inclusiv o încrucișare între cactus și elefant numită „Lirili Larila”, a fost vizionat de 320 de milioane de ori.
Care este explicația acestui succes fulgurant?
Pentru Idil Galip, specialist în noile media la Universitatea din Amsterdam, „nu au fost niciodată atât de mulți copii și tineri pe internet”, ceea ce a dus la o schimbare a culturii digitale către conținut „perceput că fiind mai copilăresc”. Unele dintre cele mai populare videoclipuri fac referire la Indonezia, o țară cu 280 de milioane de locuitori, cu o populație tânără și foarte activă pe rețelele de socializare.
Însă unele videoclipuri au fost criticate pentru că au referințe descurajante pentru spectatorii mai tineri, cum ar fi atentatele cu bombă din Gaza legate de „Bombardino Crocodilo”. „Însă aceste personaje sunt integrate în conținut pentru adulți”, iar „mulți părinți nu se simt suficient de confortabil cu tehnologia” pentru a recunoaște pericolele mesajelor.
Sunt personaje care au sens în ciuda aparenței lor absurde?
Cel mai faimos personaj indonezian din Brainrot, „Tung Tung Tung Sahur”, seamănă cu o tobă lungă numită kentongan, folosită pentru a trezi musulmanii pentru suhur, masa dinaintea zorilor în timpul Ramadanului.
Noxa, utilizatorul TikTok indonezian din spatele videoclipului muzical original „Tung Tung Tung Sahur”, este acum reprezentat de un colectiv parizian de artiști, avocați și cercetători, Mementum Lab, care susține că producția a fost vizionată de 10 miliarde de ori. „Noxa este un creator de conținut cu vârsta sub 20 de ani”, a declarat Mementum Lab pentru AFP, referindu-se la el că fiind un „artist contemporan” .
„Nu am vrut că personajul meu să fie doar o glumă trecătoare. Am vrut să aibă un sens”, a spus Noxa în comentariile furnizate de companie.
Partenerii noștri