- Burning Man atrage elita tech: fondatori, investitori și lideri din Silicon Valley
- În Bay Area, săptămâna festivalului înseamnă trafic redus și restaurante mai libere
- Pentru startupuri, perioada e considerată „moartă” pentru fundraising
- Festivalul funcționează ca un ritual cultural și de networking pentru industrie
- Demografia se schimbă, dar Silicon Valley încă respiră prin Burning Man
Sfârșitul lui august aduce o transformare bizară în Bay Area. Străzile par mai respirabile, restaurantele altfel imposibil de accesat au mese libere, iar calendarul VC-urilor se goleşte brusc.
Advertisment
Motivul? Burning Man, festivalul din Black Rock City, Nevada, care atrage de ani buni elita tech din Silicon Valley.
Când investitorii și fondatorii dispar din oraș
Valerie Bertele, venture capitalist la Yellow Rocks Capital, a ajuns săptămâna aceasta la clubul exclusivist The Battery pentru un eveniment literar. Surpriză: „Erau mai puțin de zece persoane. Organizatorii spuneau că toți sunt la Burning Man.”

Pentru cine trăiește în ecosistemul tech, lipsa e vizibilă: mai puține întâlniri, mai multe răspunsuri automate de tip „out of office” și o liniște neobișnuită.
Silicon Valley la volan fără claxoane
„Nivelul de cortizol e scăzut săptămâna asta”, glumește Vijay Chattha, fondator VSC Ventures.
Și nu e doar percepție: traficul dintre Marin și San Francisco a fost mult mai lejer, rezervările la restaurante s-au făcut fără stres, iar pentru cei care au rămas în oraș, ritmul e aproape… european.
Startupurile apasă pe pauză
Pentru antreprenori, Burning Man echivalează cu o săptămână în care investițiile sunt pe hold.
Ron Wiener, de la acceleratorul Venture Mechanics, recunoaște: „De 41 de ani fac fundraising. Știu că săptămâna asta e moartă.”
Practic, dacă vrei să strângi bani sau să convingi un investitor, trebuie să aștepți până după Labor Day, când corturile se strâng și fondatorii revin la birouri.
Ritual de generații și semne de schimbare
Burning Man e văzut de mulți ca un ritual de industrie. Elon Musk, cofondatorii Google și chiar Sam Altman (OpenAI) sunt participanți obișnuiți.
Totuși, festivalul și-a schimbat demografia: tinerii fondatori de 20-30 de ani domină Playa, în timp ce cei cu copii mici preferă să revină când familia le permite. Pe fondul boom-ului AI și al revenirii pieței imobiliare din San Francisco, interesul pare totuși să fi prins din nou contur.
Citește și
- Spacetop G1. Laptopul fără ecran care aduce biroul în ochelari
- Un oraș vrea să pună limită la smartphone. Maxim două ore pe zi
- Fraudele informatice din România au crescut cu 40,2% în 2024. Mihai Rotariu, Manager DNSC: „Securitatea cibernetică e o responsabilitate comună”
Partenerii noștri