- Începând cu iulie 2025, Tesla nu mai permite configurarea Model S și X în Europa, sunt disponibile doar unități în stoc
- Decizia reflectă scăderea vânzărilor pentru aceste modele în regiune și posibila pregătire pentru o actualizare de produs
- Tesla a mai aplicat o strategie similară în trecut, relansând ulterior modelele cu un „refresh” tehnologic
- Modelele accesibile (Model Y și Model 3) continuă să fie disponibile, fiind preferate de clienții europeni
- Concurența tot mai puternică din partea Mercedes, Porsche și brandurile chineze pune presiune pe segmentul premium
Nu, nu e o eroare de site, ci o decizie oficială. Din iulie 2025, dacă intri pe configuratorul european Tesla și încerci să comanzi un Model S sau X, ai parte de un mesaj politicos care spune, în esență: „Mulțumim, dar nu mai luăm comenzi. Poți alege ceva din ce mai avem pe stoc.”
Advertisment
Cu alte cuvinte, nu mai poți personaliza, colora sau configura nimic. Dacă vrei una din flagship-urile Tesla, trebuie să te mulțumești cu ce găsești în curtea din spate.
Fără configurator, dar cu reduceri
În țări precum Suedia sau Olanda, Tesla lichidează stocul existent cu reduceri de zeci de mii de coroane sau euro. Așa că, dacă ai visat la un Model X Plaid, dar ai fost blocat de preț, acum ar fi momentul. Dar e clar: stocul nu va fi reîmprospătat prea curând.

Termenele de livrare pentru comenzile plasate anterior s-au lungit considerabil, în unele cazuri ajungând până la 4–5 luni. Asta miroase a ceva. Și nu a simplă lipsă de baterii.
Tesla pregătește ceva, din nou?
Deja e a doua oară când Tesla face o mișcare de genul ăsta. În 2021, a pus pauză la Model S și X timp de aproape un an, ca să lanseze o versiune „refresh” cu interioare noi, volan tip „yoke” și performanțe amețitoare. Deci, ce vedem acum s-ar putea să nu fie un adio, ci doar un „revenim imediat cu o versiune mai bună”.
Dacă istoria se repetă, e posibil ca în câteva luni să vedem un Model S 2.0, cu upgrade de autonomie, interfață nouă sau, cine știe, poate chiar ceva autonomie completă în premieră. Cert e că Tesla joacă mutări de șah, nu zaruri.
De ce scoate Elon din joc modelele premium fix în Europa?
Pentru că în Europa… nu se mai vând ca-n vremurile bune. Vânzările pentru Model S și X au scăzut cu aproape 23% în regiune, iar preferințele s-au mutat clar spre mașinile electrice mai accesibile, mai compacte și mai prietenoase cu parcarea. Adică Model Y și Model 3, care, apropo, sunt în continuare disponibile fără probleme.
Între timp, Porsche Taycan, BMW iX și Mercedes EQS cuceresc segmentul premium cu interior rafinat, UX european și, să fim sinceri, o estetică ceva mai puțin… Silicon Valley.
Cine pierde, cine câștigă?
Tesla scapă temporar de un segment complicat și cu margini de profit mai mici (în Europa), își optimizează producția în SUA și poate, poate, face loc în agendă pentru lansarea Modelului 2, acel EV mai mic și mai ieftin despre care se tot vorbește.
În același timp, rivalii europeni trag aer în piept. Suspendarea Model S și X e un semn că Tesla nu mai domină de la sine întregul ring. Asta nu înseamnă că e în defensivă, ci că alege unde să lovească. Și Europa premium, se pare, nu mai e ringul preferat.
Tesla nu a spus „adio”, ci „hai să vorbim mai târziu”
Până la noi ordine, dacă vrei Model S sau X în Europa, ai două opțiuni: găsești ceva din stoc, sau aștepți relansarea. Pentru că e greu de crezut că Tesla renunță complet la vârful de gamă. Mai probabil, urmează o relansare spectaculoasă, poate chiar un eveniment cu Elon pe scenă și un nou volan bizar în prim-plan.
Până atunci, Model Y și 3 rămân motoarele de vânzare în regiune, iar segmentul de lux rămâne un teren de joc în care Tesla pare să fi dat cu greu mâna adversarilor, dar a ieșit din ring înainte să piardă la puncte.
Citește și
- Insta360 lansează drona pe care și bunica o poate pilota
- Gamerii din UK păcălesc verificarea vârstei cu o poză din Death Stranding
- Cercetătorii de la Kyoto reproduc respirația umană într-un microcip. Ar putea schimba lupta împotriva pandemiilor
Partenerii noștri