- Strategia „surveillance pricing” cu A.I. merge până la nivel de individ.
- Consumatorii fideli ar putea să fie excluși de la promoții.
- Magazinele online pot afișa doar prețurile din zona în care locuiești.
Te-ai obișnuit cu prețurile dinamice la concerte și la bilete de avion? Pregătește-te pentru ceva similar și la supermarket.
Advertisment
Magazinele au început să analizeze cu A.I. comportamentul de consum al clienților. Algoritmul analizează inclusiv cât e dispus un client să plătească pentru un produs. Pe baza datelor colectate, magazinele vor putea să stabilească strategii de prețuri. Și asta chiar la nivel de client.
Strategia se numește surveillance pricing. Consumatorii fideli, de exemplu, ar putea să fie excluși de la promoții. Magazinele online ar putea afișa doar prețurile din zona în care locuiești. Clienții care aleg opțiunea de livrare rapidă ar putea plăti mai mult pentru același produs, pentru că ar fi mai puțin sensibili la preț.
Showroom-urile pentru mașini ar putea să sugereze anumite rate de finanțare în funcție de disponibilitatea clientului de a plăti un anumit preț. Este legal? Da, însă sistemul e din ce în ce mai mult pus sub semnul întrebării. Iar unele state au luat deja măsuri de interzicere a prețurilor algoritmice sau dinamice.
Partenerii noștri