- Chatbotul Meta AI permite utilizatorilor să ofere direct informații despre nevoi și preferințe.
- Meta menține opțiuni de control pentru utilizatori privind preferințele publicitare.
- Unele conversații personale au fost distribuite public fără consimțământ explicit.
Meta va folosi în curând ceea ce utilizatorii vorbesc cu chatbotul cu Inteligență Artificială pentru a deveni mai eficient în a le vinde lucruri, scrie CNN.
Advertisment
Compania a anunțat miercuri că chat-urile și interacțiunile utilizatorilor cu Meta AI vor fi folosite în curând pentru a-i viza cu reclame și mai personalizate. Utilizatorii vor începe să vadă notificări despre schimbare săptămâna viitoare, dar aceasta nu va intra în vigoare decât pe 16 decembrie.
Meta vizează deja utilizatorii cu reclame pe baza a ceea ce postează, precum și cu cine sunt conectați, pe platformele de socializare. Aceste date permit Meta să deducă ce ar putea cumpăra utilizatorii. Dar în conversațiile cu chatbotul, utilizatorii ar putea spune direct companiei despre ce cumpără sau ce probleme au pe care un produs le-ar putea rezolva. Compania va folosi date de la Meta AI pentru a ajuta la deciderea tipurilor de conținut pe care utilizatorii le văd pe site.
Meta AI are 1 miliard de utilizatori lunar, potrivit companiei, deși nu este clar cât de des interacționează acești utilizatori cu aceasta. Utilizatorii pot vorbi cu chatbot-ul prin Facebook, Instagram, WhatsApp sau aplicația independentă Meta AI.
Compania încasează sume uriașe din afacerea sa de publicitate. Numai în ultimul trimestru, a câștigat 46,5 miliarde de dolari din venituri din publicitate, în creștere cu peste 21% față de aceeași perioadă a anului precedent. Acțiunile au crescut cu aproape 20% de la începutul acestui an.
Utilizatorii vor avea în continuare opțiunea de a utiliza „preferințe publicitare” pentru a adăuga sau elimina subiecte pentru reclame direcționate, iar compania oferă funcții similare pentru ca utilizatorii să controleze conținutul din feed-urile lor de Facebook și Instagram.
După ce compania a lansat Meta AI, au apărut rapoarte despre utilizatori care se simțeau jenați că au distribuit public, fără să știe, conversații personale pe care le considerau aparent private, despre probleme de relație sau finanțe. Compania a adăugat o fereastră pop-up care alerta utilizatorii înainte ca aceștia să posteze public o conversație bazată pe A.I. într-un flux numit Discover.
Partenerii noștri