- Stellantis testează în prezent tehnologia IBIS (Intelligent Battery Integrated System).
- Noua baterie este mai ușoară cu aproximativ 40 kg, economisește spațiu și scurtează timpul de încărcare cu aproape o oră.
- Sistemul IBIS este testat pe prototipul Peugeot e-3008.
Constructorul auto Stellantis a început testele rutiere cu prima mașină electrică care nu mai folosește încărcător și invertor clasice, prin integrarea acestora direct în bateria vehiculului.
Advertisment
Noul sistem, denumit IBIS (Intelligent Battery Integrated System), a fost dezvoltat în colaborare cu Saft, subsidiară a TotalEnergies, și aduce numeroase avantaje tehnologice.
Conform Stellantis, această tehnologie asigură o eficiență energetică crescută cu 10% față de bateriile convenționale de dimensiuni similare, reduce timpul de încărcare cu aproximativ o oră și scade greutatea vehiculului cu circa 40 kg.
În plus, eliminarea componentelor separate permite economii importante de spațiu în designul mașinii și o întreținere mai facilă. Bateria cu sistem integrat IBIS este testată în prezent pe un prototip Peugeot e-3008, construit pe platforma STLA Medium.
Directorul tehnic al Stellantis, Ned Curic, a explicat că simplificarea arhitecturii sistemului de propulsie electric reprezintă un pas major către vehicule electrice mai accesibile, eficiente și inovatoare. Această tehnologie ar putea fi introdusă în modelele de serie până la sfârșitul deceniului, marcând o revoluție importantă în industria auto ecologică.
Partenerii noștri