- Volkswagen ID.3 Pro/Pro S are 201 hp standard; 228 hp costă extra
- Opțiuni: £16.50/lună sau £649 o singură dată, asociat vehiculului
- Performanța suplimentară nu afectează autonomia
- Practica are precedente la BMW și Polestar
- Deschide discuții despre „dreptul de a deține” toate funcțiile mașinii cumpărate
Dacă până acum îți cumpărai mașina și primeai tot ce putea ea să ofere, Volkswagen a decis să schimbe regulile jocului. Modelul electric ID.3, în versiunile Pro și Pro S, vine din fabrică cu 201 hp activi.
Advertisment
Restul, până la 228 hp, stau cuminți în memoria software… și așteaptă plata ta.
Abonament sau plată unică? Ca la streaming
Pentru a debloca toată puterea, ai două opțiuni: £16.50 pe lună (aproximativ 20 €) sau £649 o dată pentru totdeauna, sumă legată de mașină, nu de proprietar.

Avantajul: dacă vinzi mașina, noul proprietar primește și caii suplimentari. Veste bună pentru ecologiștii sprinteni, autonomia oficială rămâne neschimbată.
„Nu e nimic nou”, spune VW
Compania susține că ideea este o versiune modernă a vechii practici de a oferi același motor în mai multe trepte de putere, fiecare la alt preț. Diferența? Acum poți decide după achiziție, fără să plătești totul de la început. Cu alte cuvinte, „upgrade-ul” vine din cloud, nu din garaj.
Într-o companie selectă
Volkswagen nu e singurul jucător în acest teritoriu cu granițe neclare între proprietate și abonament. BMW a fost criticat pentru scaunele încălzite „la chirie”, iar Polestar 2 are și el un pachet de performanță contra cost. În Danemarca, ID.3 poate primi 27–30 hp extra la abonament, dar hack-urile neoficiale pot aduce probleme cu garanția și asigurarea.
Citește și
- Chrysalis, orașul lung cât un drum București – Ploiești. Proiectat ca să ajungă la Alpha Centauri
- iPhone-ul din sticlă. Față, spate, muchii, toate interactive
- Birourile unde plătești ca să „muncești”. Noul job al tinerilor din China
Partenerii noștri