• Noua stație „Kawasaki Shin Station” a fost construită în Hatsushima, o zonă din orașul Arida, Japonia.
  • Japonezii au construit o stație de tren peste noapte, în doar șase ore.
  • Totul s-a făcut între ultimul tren de seară și primul de dimineață.
  • Au fost folosite structuri modulare, echipe sincronizate și planificare la secundă.

În Japonia, punctualitatea nu e doar o virtute, e o știință. O gară complet nouă a fost construită… în timpul nopții. Dimineața, pasagerii au coborât direct într-o stație care nu exista cu câteva ore înainte.

Cum a fost posibilă construirea unei gări în doar șase ore?

Noua stație „Kawasaki Shin Station” a fost construită în doar șase ore în Hatsushima, o zonă din orașul Arida. Noua structură a înlocuit o clădire din lemn veche de 75 de ani.

Între plecarea ultimului tren de seară și primul tren de dimineață, echipele de ingineri au folosit peste 1.200 de tone de oțel modular, aduse în avans. Totul s-a montat pe șinele liniei JR Nambu, la 350 de metri de o altă stație deja existentă. Fiecare componentă a fost planificată și testată anterior, iar montajul a fost cronometrat la secundă.

Recomandări

VIAȚĂ VEȘNICĂ ÎN CLOUD
YOUTUBE ELIMINĂ DEEPFAKE LA CERERE
ȘTIINȚA PRINDE ARIPI

Ce tehnologii au permis această performanță?

S-a lucrat cu echipamente de ridicare speciale, un sistem robotizat de montaj și echipe umane supercalibrate. Întregul peron a fost preasamblat pe un teren din apropiere, apoi ridicat cu macarale și fixat pe poziție.

Nu s-a întrerupt circulația trenurilor în alte intervale orare. Peste 1.200 de muncitori au fost implicați în operațiune, desfășurată fără incidente. Până dimineața, totul era funcțional: semne, lumini, sisteme audio și indicatoare.

Ce înseamnă asta pentru viitorul infrastructurii urbane?

Gara Hatsushima deservește aproximativ 530 de pasageri pe zi. Face parte dintr-o singură linie de tren pe care se circulă până la trei trenuri pe oră. Gara se află într-un oraș cu mai puțini oameni și cu o utilizare limitată a căilor ferate, o tendință observată în Japonia rurală. Și menținerea clădirilor feroviare vechi a devenit o provocare pentru operatorii feroviari, în special în astfel de locații.

Modelul japonez arată că nu ai nevoie de luni de șantier ca să faci un proiect major. Cu tehnologie modulară și o planificare ultraeficientă, se poate reduce la minimum impactul asupra orașului și a traficului.