- Facebook a constatat că știrile vechi, postate într-un context nepotrivit, ar putea fi interpretate drept fake news.
- Compania va implementa o notificare ce te anunță că o știre este mai veche de 90 de zile.
- Acesta este modul în care gigantul vrea să descurajeze distribuirea conținutului care nu mai este de actualitate.
Cu ajutorul echipelor interne de analiză și cercetare, Facebook a înțeles că știrile vechi, distribuite într-un context actual, ar putea fi interpretate drept fake news, relatează TechCrunch.
Advertisment
Compania a declarat că jurnaliștii sunt îngrijorați de recircularea știrilor vechi. Unele subiecte sunt scoase din context și redistribuite ca breaking news-uri, ceea ce duce la dezinformare.
Astfel, Facebook a decis că va introduce un avertisment care să notifice cititorul că știrea este mai veche de 90 de zile. Prin urmare, acesta va ști că știrea nu mai este de actualitate și va alege dacă renunță sau nu la distribuirea ei pe Facebook.
„De-a lungul lunilor trecute, echipele noastre de cercetare au descoperit că nivelul de actualitate al unui articol îl ajută pe utilizator să decidă ce anume să citească, ce să creadă și ce să distribuie”, a afirmat un oficial din cadrul companiei.
- STUDIU. Consumul de alcool și sexul cresc atracția pentru țânțari. Festivalierii din Olanda au devenit „cobai” pentru experiment
- Fiverr taie 250 de joburi ca să devină „AI-first”. Startup vibe, dar cu prețul angajaților
- ChatGPT pregătește „modul pentru minori”. Verificare de vârstă și filtre mai stricte după un caz tragic
- Business Insider lasă jurnaliștii să scrie cu A.I., dar cititorii nu vor fi anunțați
- Viermele „Shai-Hulud” infectează NPM. Atacul lovește și pachetele CrowdStrike
Partenerii noștri